טיוטת תקנות חובת המכרזים, התשפ"ב-2022 - פתוח להערות הציבור עד 5.7.2022

חוק חובת המכרזים התשנ"ב-1992 (להלן – החוק) עיגן את החובה של גוף ציבורי לערוך רכש באמצעות מכרז פומבי הנותן לכל אדם הזדמנות שווה להשתתף בו. החוק חל על התקשרויות לביצוע עסקה במקרקעין, לביצוע עבודה, בטובין או בשירותים. ביום 19.05.93 התקין שר האוצר, באישור ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת את תקנות חובת המכרזים, התשנ"ג-1993 (להלן – תקנות חובת המכרזים) המסדירות את אופן ביצוע רכש בהתקשרויות של משרדי הממשלה יחידות הסמך, חברות ממשלתיות, תאגידים סטטוטוריים וקופות חולים. החוק ותקנותיו מציבים את עיקרון השוויון ועיקרון והיעילות כעקרונות מהותיים בביצוע הליך הרכש, אליהם מתלווים עקרונות של מינהל תקין, תחרות, שקיפות והוגנות.

מאז התיקון הרחב בשנת 2009 בוצעו מעת לעת תיקונים נקודתיים בתקנות חובת המכרזים אך לא בוצע שינוי נרחב נוסף, וזאת על אף ההתפתחויות והתמורות שחלו במשק הישראלי והגלובאלי, אשר הפך לדינמי ומהיר. כעת, מוצע להתקין סט חדש של תקנות, במקום תקנות חובת המכרזים בנוסחם הנוכחי, וזאת במטרה לשפר את התמודדות הרכש הציבורי עם האתגרים השונים הניצבים בפניו.

קידום הרפורמה המוצעת בתקנות חובת המכרזים, צפוי להביא לשיפור וייעול הליכי הרכש של כלל הגופים הציבוריים, וכפועל יוצא, לייעול עבודת הממשלה והגופים הציבוריים ולשיפור השירות לאזרח. זאת, תוך שמירה על עקרונות השוויון והמינהל התקין. בנוסף, צפויים השינויים המוצעים להביא להגדלת היצע הספקים והגברת התחרות ברכש הציבורי.

למידע נוסף על אודות התיקונים, לרבות נתונים תומכי החלטה ומסמכי מדיניות ברקע לתיקון ראו באתר מינהל הרכש הממשלתי.

מוזמנים להעביר אלינו את הערותיכם על הטיוטא המוצעת לכל המאוחר עד 28.6 ואנו נרכז את הערותיכם בנייר העמדה של התאחדות התעשיינים

מוזמנים להעביר את הערותיכם למייל eitan@industry.org.il

לפרסום הידיעה >>