פורום יצרני לוחות חשמל הציג לאחרונה בפני מנכ"ל מכון התקנים את דרישותיו לשיפור איכות השירות של המעבדה לחשמל

פורום יצרני לוחות חשמל בהתאחדות התעשיינים, המונה כ- 50 יצרני לוחות חשמל  מקרב 100 יצרני לוחות הפועלים בשוק, הציג לאחרונה בפני מנכ"ל מכון התקנים את דרישותיו לשיפור איכות השירות של המעבדה לחשמל במכון התקנים.

יוזמה זו החלה במאי 2020 במסגרת פגישה עם מנכ"ל מכון התקנים, אשר ביקש להקים צוות עבודה משותף למכון ולפורום, אשר יגיש את המלצותיו לשיפור.

בתחילת הפגישה הציגו נציגי הפורום את תוצאות סקר שביעות הרצון אשר נערך בספטמבר האחרון בקרב יצרני לוחות החשמל.

תוצאות הסקר העידו כי מרבית היצרנים מעניקים ציון בינוני לאיכות השירות שהמעבדה לחשמל נותנת ללקוחותיה  ועל כן הם מצפים לשינוי מיידי.

בסקר ניתן היה לראות את הפער בין איך יצרני לוחות החשמל מעריכים את השירות הניתן להם על ידי המעבדה לעומת איך המעבדה לחשמל רואה את השירות שהיא צריכה לתת ללקוחותיה.

חלק מיצרני לוחות החשמל אף הביעו מורת רוח בכך שהמעבדה לחשמל מתנהגת אליהם כרגולטור בעוד שהם כלקוחות ביקשו לקבל שירות מהמעבדה לחשמל באמצעות תו תקן וולונטרי שאמור לתת להם ערך מוסף שיווקי מול לקוחותיהם.

להלן עיקרי הבקשות של פורום יצרני לוחות חשמל אשר הוצגו בפגישה:

  • קידום צ'ק ליסט אחיד לכל הבודקים – הצ'ק ליסט יסקור את סעיפי התקן הרשמי וכן את מידת ההתאמה של היצרן המרכיב לסיסטם של יצרן המקור.
    • יתרונות :
      • אחידות בין המבדקים והבודקים
      • ייעול שיטת הבדיקה
      • היערכות טובה יותר של היצרן למבדק
      • התמקדות בעיקר ופחות בתפל (התמקדות בתקן ולא בחוק החשמל במבנה, בזרם קצר ועליית טמפרטורה ולא בסימון הלוח).
  • הפקת דו"ח ליקויים בסיום המבדק –
    • יתרונות : ליווי מקצועי של הבודק מול היצרן (לדוגמא: שלא יחזור על טעויות)
  • גישת מנהל לקוח לטובת שיפור מתמיד של היצרן -
    • יתרונות :
      • הבודק המכיר היטב את הפרופיל המקצועי של היצרן, ילווה אותו במתן דגשים מקצועיים כיצד להשתפר בשוטף
      • כיצד להיערך בצורה מסודרת למבדקים
  • הסרת החפיפה :
    • הורדת סעיפי ISO חופפים במבדקי פיקוח בהתבסס על סקר שנתי שבוצע ע"י מנהלת תפעול תו תקן
    • תיק מוצר רזה בהתבסס על תיעוד הסיסטם של יצרן המקור
  • שלב בירורים מקודמים יהיה במסגרת 4 מבדקי הפיקוח השוטפים
  • הפחתת שעות המבדק במפעל ל – 4 שעות במקום 6 שעות היום
  • הדרכות ושיתוף ידע מתמיד – אחת לחודשיים יעביר יצרן מקור הדרכה ועדכונים לצוות המעבדה לחשמל
  • הגדרת אמנת שירות מוסכמת בהתייחס לשירותים העיקריים תוך הגדרת זמני תגובה מכסימליים

לפרטים נוספים ניתן לפנות אל איתן מנדל, מנהל פורום יצרני לוחות חשמל, 050-6701843, eitan@industry.org.il