יצרני מרכבי האוטובוסים המקומיים עברו השנה מהילוך R להילוך D: ממצוקה קיומית לדרישה לקליטת מאות עובדים!

מתווה לתיעדוף כנה של רכש מקומי = יצירת מקומות עבודה, ענף יצרני מרכבי האוטובוסים מוכיח את הדוגמא לכך!

בשעה שהמשק המקומי סובל מנזקים חמורים נוכח משבר הקורונה שפוקד את מדינת ישראל והעולם כולו, נותרו מפעלי התעשייה להתייצב בחזית לשמירת ה"דופק" לאזרחי ישראל ולמשק המקומי. זו היתה גם העת לפעול להבטחת תעשיית הרכבת האוטובוסים המקומית, אשר הפסיקה בשנים האחרונות כבר לחלוטין את תהליך היצור.

כידוע, נזקיה הקשים של תעשיית הרכבת האוטובוסים החלו להתגבש כבר במהלך שנת 2018. זאת, בעקבות החלטות חדשות שקיבלה ועדת המכרזים הבין משרדית של משרד התחבורה שכרסמו משמעותית בחובות שיתוף הפעולה התעשייתי והעדפת תוצרת הארץ שהיו נהוגות כמעט עשור בהתקשרויות המדינה להפעלת קווי התחבורה הציבורית.

פסק הדין של בית המשפט העליון מיום ה18.03.20 התיר למדינה לפעול לפי שיקול דעתה במתן העדפה לתוצרת הארץ ולשיתוף פעולה תעשייתי בהתקשרויות המדינה להפעלת קווי התחבורה הציבורית.

לעת עתה החליטה המדינה כדלקמן:

  1. בהליכים תחרותיים להפעלת קווי שירות בחברות הפרטיות תוענק נקודה אחת למציעים המתחייבים להרכיב את האוטובוסים בארץ, בהיקף של לפחות 30% ממצבת האוטובוסים הנדרשת.
  2. בהליכים תחרותיים לרכש אוטובוסים בחברות ההיסטוריות (דן ואגד) יוענק ניקוד נוסף למציעים המתחייבים להרכבה של עד 50% בארץ.

דווקא בימים אלה, כאשר מדינות העולם מתכנסות לתוך עצמן וסוגרות את שעריהן, מתחדדת החשיבות העצומה בשימור יכולות ייצור אסטרטגיות במדינה על מנת לספק את צרכי המשק החיוניים בשגרה ובחירום.

כמו כן, לאור רמת האבטלה המתגברת מיום ליום, ככל שאכן תופנה עבודה לתעשייה הישראלית נוכל להמשיך ולספק פרנסה לאלפי העובדים שאיבדו את מקור פרנסתם.

לידיעה באתר YNET   לחץ כאן>>

לפרטים נוספים: גיל רגב gilr@industry.org.il