פורום יצרני גרורים ונגררים ממשיך בפעילות מאומצת מול משרד התחבורה – מי רשאי לעסוק במכלי חומ"ס?

פורום יצרני גרורים ונגררים באיגוד המתכת, מקיים בשנים האחרונות פעילות מאומצת מול משרד התחבורה. הנושא המרכזי הוא: "מי רשאי לעסוק (לייצר ולשפץ) במכליות חומ"ס?"

 

הפעילות החלה לפני כשלוש שנים, בעקבות פנייה שקיבלנו מאחד התעשיינים בתחום, כי ישנן לא מעט חברות שאין ברשותן את ההיתר לעסוק במכליות חומ"ס והן אכן עוסקות בכך.  

 

בעקבות הפעילות שקיים הפורום (שכלל בין היתר גם פגישות מקצועיות עם המנהלים הרלוונטיים של המשרד), הוציא משרד התחבורה הנחיות ברורות מאוד לכלל התעשיינים והמעבדות לגבי מי רשאי לעסוק במכלי חומ"ס ומי לא.

 

בפעילות הנ"ל של הפורום, ניתן למנות לא מעט הישגים ולהלן חלקם:

 

  1. בדיקה ואכיפה של חברות שאינן מורשות לעסוק בטיפול במכלי חומ"ס.
  2. אי-מתן אישור של מעבדות מוסמכות לעבודות שבוצעו במכלי חומ"ס ע"י חברות שאינן מורשות לעסוק בכך.
  3. תיקון סעיף 7(ד) בתקנות שירותי הובלה, באופן המחייב להוביל חומ"ס אך ורק ברכב – על כל ציודיו ואביזריו – שאינו עולה על 15 שנים. ועליו לעבור בדיקה מקצועית מקיפה אחת לשנה רק במפעל ייצור מוסמך, שמייצר בפועל מכלים ומכליות להובלת חומ"ס, על כל הנגזר מכך. ויש להימנע ממתן אישור לביצוע בדיקות תקופתיות ממפעלים שקיבלו בעבר היתר לכך, אולם חדלו  מלשמש בפועל כמפעל ייצור  -  בהמתנה לוועדת הכלכלה הכנסת תאשר את התקנות
  4. הצורך בשקיפות לגבי כל הגורמים העוסקים במכליות חומ"ס – ממתינים עדיין לשקיפות מלאה

 

הפעילות בנושא טרם הסתיימה - מחכים שוועדת הכלכלה בכנסת תאשר את התיקון של התקנות שביצענו וממתינים לשקיפות מלאה מצד משרד התחבורה לגבי כל העוסקים במכליות חומ"ס.

לפרטים נוספים, ניתן לפנות לאורן גולן, מנהל הפורום, בטלפון 03-5198853 או במייל oreng@industry.org.il