בסיס חובת רכש הגומלין בישראל עומד על כף המאזניים להחלטת בית המשפט המחוזי והעליון

 לאחרונה הצטרפה התאחדות התעשיינים נגד עתירה של יבואני אוטובוסים המבקשים לבטל הוראה מטעם משרד התחבורה משנת 2011 המחייבת את זוכה מכרז למתן רישיונות לקווי תחבורה ציבורית לכלול בהתקשרויות המשנה שלו התחייבות של יצרן האוטובוסים הזר לשת"פ תעשייתי עם התעשייה בישראל בהתאם להוראות התקנות.    

חוו"ד של משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד התחבורה הנתבעים בעתירה צפויים לתמוך בשמירת הסטאטוס קוו להמשך מחויבות רכש הגומלין במכרזים אלו,  

הצטרפותנו נגד עתירה תקדימית זו נבעה מתוך הבנה כי מדובר על סכנה אמיתית לתעשייה המקומית בדגש כעת על תעשיית הרכבת האוטובוסים ובכלל למחוייבות הרכש הגומלין בישראל בעתיד.

מכאן אנו בהתאחדות בראשותו של שרגא ברוש קוראים לשר הכלכלה ולשרת המשפטים לפעול עפ"י מדיניותם לשמירה על תעשיית "כחול לבן" בישראל ולחלחל מדיניות זו גם אל הדרג המקצועי במשרדם.  

לפרסום בנושא בכלכליסט 22.05.18 לחץ כאן

לפרטים גיל רגב  gilr@industry.org.il