קורס ניהול תכנון פרישה בארגונים 8.5.24

פרישת עובדים לגמלאות נתפסת כאירוע שמעניינו של העובד, ולא כן היא. בפועל, תהליך זה מתחיל עם קבלתו של העובד לעבודה ונמשך משך כל תקופת העסקתו, וטומן בחובו סיכונים משפטיים וביטוחיים אדירים למעסיק.

בשנת 2022 הוטלו, במסגרת החוק להגברת האכיפה, 522 עיצומים כספיים בסך כולל של 68,000,000 ₪, מתוכם כחמישית בגין הפרת הוראות פנסיוניות.

תכנון פרישה נכון יסייע הן בצמצום סיכונים והן במניעת תשלומי יתר (בחישוב נכון ומדוייק בפיצויי פיטורים לדוגמא). הליך מוקדם ומתוכנן יכול להביא להמשך העסקת עובדים ותיקים ומיומנים במסגרת פרישה חלקית.

מטרת הקורס:

✓ הקניית ידע רלוונטי בתחום הפנסיוני, המיסויי והפרישה.

✓ הכרת המוצרים הפנסיונים, מיסוי קצבאות, נוסחת הקיזוז וכל אותם נושאים שחשוב להכיר ולדעת.

✓ להקנות למשתתפים תמונה רחבה ומקצועית אודות תהליך הפרישה ומורכבותו, על מנת להבין טוב יותר את תפקידם בתהליך, תוך כדי קשב לפורש ומתן מענה מקצועי, אשר יביא לצמצום טעויות.

✓ ללמוד פרקטיקת מילוי טפסים לרבות טופס  161 החדש.

 

נושאי הקורס:

  תהליך הפרישה: רקע, תהליכי הפרישה מהזווית הארגונית, האתגרים המנטלים והאישים בתהליך הפרישה של עובדים.
דיני עבודה בפרישה:  סעיף 14 ותיקון 16 , סעיף 14 רטרואקטיבי, הסכם הפנסיה בתעשייה, דיווח מעסיקים בגין הפקדות לקופת גמל.
 ביטוח פנסיוני: מבוא, מוצרים פנסיוניים בפרישה  -פנסיה תקציבית, קרנות פנסיה חדשות, קרנות פנסיה ותיקה, פוליסות ביטוח, כספי פיצויים, מקורות להשגת אינפורמציה מהקופות.
 מיסוי: מיסוי פרישה, מיסוי מענקים , רצף פיצויים, רצף קצבה, חרטות, מיסוי קצבאות, מיסוי קצבאות, סוגי קצבאות, פטורים על קצבאות ונוסחת הקיזוז.
 פרקטיקה בהחלטות טרם הפרישה: ניודים, הסבת חסכונות פרטיים לפנסיה – קופת גמל להשקעה, קופת גמל לתיקון 190 בהטבות מס, מסלולי קבלת קצבה מהתכניות השונות, תזמון הפרישה, משיכת פיצויים והשלכותיה.
 טופסולוגיה ותרגול מעשי: טופס 161 החדש מעסיק, טופס 161 א', טופס 161 ד' , מיסוי של תכנון פרישה חלקי, טפסים נוספים (פריסה, חרטה ועוד), המפגש של הפורש עם פקיד השומה. כולל 
 פרישה חלקית: שיקולי המעסיק , יתרונות למעסיק , עשה ואל תעשה. שיקולי העובד , האם יש כדאיות בדחיית קצבה ? פרישה חלקית לפי מוצרים פנסיונים ושיקולי הגופים המוסדיים. פרישה חלקית שיקולי המס על מה צריך לתת את הדעת ?

 

   פתיחת קורס: 8.5.2024 | 11 מפגשים | ימי רביעי | 9:00-12:30 | זום


 

  קהל יעד:

  מנהלי.ות משאבי אנוש, מנהלי.ות כספים, חשבי שכר ומנהלי.ות חשבונות.

 

בוגרים ממליצים:

"למנהלי מש"א יש חובה מיקצועית ומוסרית להדגיש בפני המנכ"לים את חשיבות הנושא, המרצים העבירו את החומר באופן נעים ומקצועי, הקורס תרם לי הן ברמה החברה והן ברמה האישית". 

אריה (ריצ'י) ריכטמן, יו"ר רהיטי רגבה, בוגר הקורס

 

עלות: לחברי התאחדות התעשיינים: 3,000 ש"ח | לאחרים: 5,500 ש"ח (המחיר אינו כולל מע"מ).

עלות מופחתת למשתתף השלישי ואילך מאותה חברה, לפרטים פנו אלינו במייל>>

 

 

תעודה:

לעומדים בחובת נוכחות של 80% תוענק תעודה מטעם התאחדות התעשיינים בישראל וBDO האקדמיה לפיננסים.

 

פרטי הבנק לביצוע  העברות  ותשלומים:

לפקודת התאחדות התעשיינים בישראל, הבנק הבינלאומי יצחק שדה 7 תל אביב,  סניף 31-048, חשבון 409-123450.

חשבונית מס/קבלה תועבר לאחר קבלת התשלום

דמי ביטול: ביטול עד 14 ימים לפני פתיחת הקורס אינו כרוך בעלות, ביטול לאחר מועד זה כרוך ב20%  מהעלות. ביטול ביום פתיחת הקורס ואילך יחויב במחיר מלא של עלות הקורס.

 

לפרטים נוספים - המכללה לניהול בתעשייה:

 03-5198734 | 03-5198867

 rickys@industry.org.il | tali@industry.org.il